19.11.2007   אזכרה לדוד ופולה בן גוריון/צעדת בן גוריון:  מאת אורי יסוד 

                                                            אלבום תמונות וקטע וידאו היסטורי בתחתית הדף

 

אתמול התקיים בשדה בוקר טקס האזכרה לדוד ופולה בן גוריון .

היינו שם , בצעדת בן גוריון המתקיימת מדי שנה במקום , בשעת בוקר פקדנו את הצריף המפורסם לסיור קצר , ובצאתנו יצאנו לכוון נחל צין במסלול מעגלי פחות או יותר ושבנו שהוביל אותנו בסיומו אל חלקת הקבר מסלול של שלושה עשר קילומטרים .  

 

בן גוריון שאחד מסימני ההיכר היותר מפורסמים שלו (בנוסף לעמידתו על הראש) היו צעדותיו המפורסמות (אם כי אינני בטוח שלמרחקים כאלו)  בחברתו של ירוחם כהן חבר שדה בוקר שלא כל כך היה מזוהה פוליטית איתו (אם כי אינני בטוח שלמרחקים כאלו) , ודאי היה שבע רצון לראות כל כך הרבה צועדים , משפחות עם ילדים הולכים במדבר הצחיח הזה ואולי בדרך זו   מביעים הזדהות עם משאלתו הגדולה לבוא אל  הנגב וליישבו , אבל בפועל זה לא קורה , בסיום הצעדה כולם עולים על הרכבים ונוסעים חזרה לבתיהם קצת יותר צפונה .

ואתה הולך במדבר הזה , צופה במראות הנוף המשגעים של הנגב וחושב לעצמך איזו דוגמה אישית ניסה האיש הזה להעביר לנו ? לו חזונו היה מתגשם איזה דבר נפלא היה קורה לנו ?

 

בדמיוני , ראיתי את עצמי מגיע לחלקת הקבר עומד במקום מס' דקות של התייחדות ומתן כבוד ראוי לאיש הגדול הזה והוא יוצא אלי מקברו ואומר   מה עשיתם ? ומה עוללתם ? לא לזאת התכוונתי ! ואנו יודעים היטב שאם זה היה קורה בחלק די גדול הוא היה צודק .

 

אך חלומות לחוד ומציאות לחוד , לא ניתן לנו אפילו להתקרב אל חלקת הקבר כי האזור כולו עבר סטריליזציה לקראת האזכרה היום .הסתפקנו במזג אוויר משגע , בנופי מדבר מדהימים , בצעידה נאה וב"צביעת" המדבר לכמה שעות בשלל צבעי הקשת . והתמונות ממחישות זאת .

אלבום הצעדה 2007  >  http://www.flickr.com/photos/geyzi_shavit/sets/72157603232848332        

קטע וידאו   היסטורי      >>>>> http://www.youtube.com/watch?v=9GX91HvzphM&feature=related