16.12.07 אורן יהודה ממליץ לנסוע עכשיו לוינה:אורות, קניות, יין ובשר משובח---למי שאוהב

 

הטיסה נמשכה אמנם שעות רבות כי מזג האויר היה מעונן וערפילי והיו לא מעט חששות כשעמדנו לנחות אחרי זמן רב מעל השדה..ואז פתאום נראה המסלול והגלגלים עצרו בנשימה משתקת של ממש. קר נורא ומכאן באוטובוס אל המלון שהוזמן מראש ברחוב הראשי של מדרחוב הקניות הגדול שם. אז המלון וחדריו מחוממים ודי נעים ובחוץ הבל הפה כשנושפים מהקור השורר.


יאללה מתלבשים חם ויוצאים לשוטט..הרחובות מקושטים ומוארים בנוריות צבעוניות,החנויות ובתי הכלבו נוצצים באור נגוהות ומציגים את המבצעים לחג הן בביגוד והן בדברי שי ומתנות,הכל סטירילי ונקי. בתי היין הומים אדם כשכולם מסתובבים שם ובוחרים משקאות אלכוהולים לחג.בתי המסחר על המעליות והתצוגות הנהדרות מעוררות את החשק לקנות. וברחובות בככרות עומדים עובדי עירייה כאלה ומוכרים עצי אשוח בגדלים שונים בשילינגים מועטים.
המיוחד בעיר הזאת אלו הביתנים מהעץ הקטנים שמוכרים שם פונץ' במגוון טעמים נהדרים בכוסות חרס כאלה והכל חם ונמס בפה..השכרון די קרוב כשלוגמים מהמשקאות הללו.


הריח הטוב שברחובות שם זהו ריח הצלייה של הנקניקיות ההן מהבשר הלבן ומי יעמוד בפיתוי הזה כשהוא בדיאטה,הריח והעשן נישא למרחק ולנחירי העוברים ושבים. לחמנייה טובה וטרייה שהמוכר מוציא מתחתית הדוכנצ'יק הקטן ומריחת חרדל בשני גוונים ואותה נקניקיה עבת בשר וטעימה עד כדי שיגעון של ממש בנעיצה הראשונה..ששומעים את הקשששששש. אז הבטן כהר התחממה לה ועדיין בכיכרות העיר..  לילה בחדר המחומם..נעים!


בבוקר ארוחת הבוקר חביתות ונקניקיות במהדורה מוקטנת..קצת נקניקים מאותו סוג בשר ועגבניות חתוכות לרבעים,שתייה חמה כמובן ויאללה לארמון ההוא שיינברון. ביקור בגנים ודוכני הקישוטים לעצי האשוח מפארים את חצר הארמון ההוא.. ממשיכים לראות את נהר הדנובה הזורם לאיטו באפלולית הבוקר המעונן..הבית המשוגע של האמן ההוא..מוזיאונים וחווית ביקור ברובע היהודי.


כאן אנחנו נפרדים..אשתי ממשיכה לחנויות ההן ואני ממשיך לי לבדי בקור העז החודר בסמטאות העיר להציץ ולספק סקרנות. הביגוד שלקחתי מהבית באותם ימים כלל דובון צבאי גדל מספר וזה היה בעצם התענוג שלי באותו בוקר מקפיא. וחזרה למרכז של אותו רובע עתיק יומין על הכנסייה ההיא המיוחדת ועל בתי הקפה הנהדרים שהם חוויה אמיתית,הגשת הקפה הטוב ואווירת בית הקפה מאז אותם ימי וינה העליזים של שנות השלושים והארבעים.
הנה..שוב ערב ושוב לילה ויום אחד אנחנו מתגלגלים במורד הרחוב לשוק השבועי שנודד בכל בירות אירופה כמעט.המון מציאות ואוספים,דברי אומנות זולים ושפע רב של כלים ביגוד ותוצרת אוכל מחוות אירופה,נקניקים ומעשי ריבה,יינות ודבש וכל מיני מאכלים מגוונים.


ובשעת צהרים הולכים לאכול שניצל וינאי שבמקור עשוי מבשר בקר.מטוגן נהדר ונימוח בפה בעסיסיותו.בירה מוגשת שם ואווירת המסעדה הזאת משרה אווירת נינוחות הן בבטן והן במצב הרוח. בערב ההוא יוצאים להצגה בתיאטרון העיר..כל המוזמנים מגיעים לכאן במרצדסים השחורות והמצוחצחות,הגברים לבושים פראק שחור והנשים חליפות מפוארות..ואנחנו עם הג'ינס והדובונים רועדים מקור.  איך אפשר להנות מהצגה שבה דוברים את השפה הזאת האוסטרית..תהרגו אותי.מישהו פשוט השיג לנו את הכרטיסים.ואני התפללתי שנצא כבר החוצה לדפוק איזה שניצל חם או לחמניית הבשר הלבן ההוא שריחה נישא למרחקים ברחובות ההם..אז יצאנו בסופה של ההצגה וחיפשנו איזה מקום לבלות בו את הלילה האחרון..מצאנו פינה שקטה והתיישבנו,הזמנתי כוסית קוניאק לחימום הקנה וכך ישבנו שם עד מאוחר עם הסיפורים ועם החוויות מחיינו החולפים.. 


גרינציג זהו פרבר מרוחק קמעה ממרכזה של העיר אבל זהו בעצם מקום שנקשר קשר טוב לתיירי העיר ולתושביו.מגיעים לכאן באוטובוס.. רובע מיוחד בצביונו וכמה מסעדות ענקיות מאכלסות את הרחובות הקטנים כאן ומנסות למשוך קהל פנימה לארוחת הערב המסורתית של המקום.  תצפית נוף מנהדרת על העיר באורותיה הנוצצים למרחוק..
ניכנס לאחת מהמסעדות ההן..מנגנים בכינורות מסתובבים בין השולחנות ומנעימים לאורחים המתחילים להגיע.
תולים את המעיל ומתרווחים בכסאות העץ הכבדים.  השולחן עדיין רק עם כוסות מצוחצחות ולוקח קצת זמן לגלות שלא כמו אצלנו כשהחומוס והפיתות מוגשים בזריזות כאן הכל באיזי..לאט לאט. ריחות תבשילי המקום נישאים בחלל המסעדה..ואז זה מגיע על מגש אימתני עליו מונחים נתחי הבשרים העצומים הצלויים והמבושלים בכמויות שטרם הוגשה אי פעם על שולחני.  קנקן היין האדום והבטן מכרכרת ומקרקרת לנוכח כל הכבודה המוגשת לשולחן. המלצר מחייך ומבין.
אנחנו מתחילים עם מה..כמובן עם הלחם הלבן הפריך ומיד ניגשים לעשות מעשה,הסכינים המושחזות ויאללה לעבודת הקודש. חיתוך מהנתחים ההם הנימוחים והמתחלקים לתוכנו בטעמי גן עדן.


קצת רווח לנו ואני כבר פותח ומשחרר את החגורה הלוחצת..יין בכוס הגבוהה ושלוק קצר ועוד נתח בשר נוטף לתוכי..
אוכל לתאר כאן עוד המון מאותו מקום ומאותו ערב ומאותה מסעדה רק אולי באמת כדאי שתסעו לשם!
בבוקר,שדה התעופה..הביתה ונחתנו כאן חזרה  אז הנה סיפרתי לכם על חג המולד שלי בעיר הזאת 'וינה'.
בהחלט ממליץ למי שחושב וצריך להיות ספונטני,יש עדיין זמן למצוא דיל קטן לשם,שלושה לילות יספיקו.
   אורן

 

פנורמה של וינה מן המסעדה המסתובבת בראש מגדל:

 http://www.youtube.com/watch?v=KW9afmMZwWg  

 

Merry Christmas: 

http://www.youtube.com/watch?v=JEETviNu_VM

 

קונצרט של מוזיקת וולס:

http://video.google.com/videoplay?docid=-7551865548769974412&q=vienna+music&total=2264&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2 

 

מסעדה טובה > http://www.old-vienna.com

 

והטיסה הביתה :

http://www.youtube.com/watch?v=fwdmxdsXDVs