26.4.08. צה"ל מול החיזבאללה והחמאס – אסטרטגיה של  עבר מול אסטרטגיה  של העתיד

                                                          מאת גייזי שביט

צה"ל נלחם את מלחמות העבר – החיזבאללה והחמאס נלחמים את מלחמת העתיד !

יחסי הכוחות הפוטנציאלים שבין צה"ל לבין אויבינו הוא בהפרש גדול לטובת צה"ל, אלא שהמדיניות והאסטרטגיה,

המיושנים של צה"ל, מונעים מלהביא את העדיפות שלו לידי ביטוי.

 

במלחמות העבר הקרבות היו נטושים בין צבאות , בקרבות תנועה  של שריון  צה"ל הביא לביטוי את עליונותו !

במלחמות העתיד הקרב הוא מתקפת טילים על הבטן הרכה, על מרכזי האוכלוסייה ועל אתרים רגישים בעורף,

מלחמת לבנון השנייה , הוכיחה זאת,אי אפשר למנוע לחלוטין את הפגיעה בעורף ,  שדרות ועוטף עזה הן רק הפרומו של מה שיקרה בעתיד בכל הארץ: אוכלוסיה אזרחית ,אתרים ומתקנים כולל המרכז וגם הכור בדימונה , כולם יהיו חשופים לתקיפה של טילי  אויב.  מלחמת העתיד היא מלחמה בין ישויות ריבוניות, על המתקנים הרגישים ועל האוכלוסייה.

 

 כפי שצה"ל מנהל היום את מלחמתו באויב לא יכולה להיות הכרעה : פעם אנו מצליחים להכות ובפעם הבאה הם מכים בנו וחוזר חלילה, אין לזה סוף , עובדה ,למרדפים אחרי חמושים אין תכלית, זו מלחמת העבר ועוד עובדה : הממשלה הזו לא מסוגלת להבטיח את בטחון התושבים, גורלם נתון לחסדי החמאס , הוא היוזם, צה"ל רק מגיב לפי כללי המשחק אשר האויב מכתיב: היום במערב הנגב ומחר בכל הארץ. משבר בין לאומי שיבוא כתוצאה מן התקיפה של צה"ל הוא אינטרס לאומי שלנו, מכיוון   שמשברים בין לאומיים בדרך כלל נפתרים ,לעומת מלחמת כנופיות וחיסולים שאין להם סוף.

 

בכדי להיות מוכן למלחמת העתיד,צה"ל צריך לשנות תפיסה מהיום, ולהחזיר לעצמו את העליונות ואת כוח ההרתעה : כאשר הטריטוריה שלנו מותקפת ,והאוכלוסייה שלנו היא מטרה, תוך 24 שעות צה"ל יכול לשתק לחלוטין את חיי התושבים בטריטוריה ממנה אזרחינו ,או מתקנים חיוניים מותקפים- משמידים שם את כל התשתיות: כבישים,בתי ממשל תחנות כוח מאגרי דלק . במצב היום שהצבא נמנע משיתוק טוטלי של הטריטוריה התוקפנית הוא למעשה מבצע פעולה אנטי הומנית נגד האוכלוסייה בישראל שממשיכה להיות בת ערובה מופקרת לתקיפות האויב. את האחריות ההומנית לאוכלוסיית הרצועה יש להעביר לידי השלטון ברצועה, באופן שמצב האוכלוסייה שם יהיה פועל יוצא מפעולות השלטון המקומי שם.

 

עומק אסטרטגי, נחשב למרחק שבין מרכזי האוכלוסייה   לבין כוחו המאיים של האויב, כיום הטילים שמאיימים על האוכלוסייה ועל "העורף" לא שמעו על העומק האסטרטגי במושגיו המיושנים....., "העומק האסטרטגי" המודרני הוא הוודאות של האויב, כי אם יתקיף אותנו ,הטריטוריה שלו תשותק מיד וכל התשתיות תושמדנה,

 אם האויב לא מודע לכך , אין עומק אסטרטגי !   כך נכון בחזית המערבית ובצפון, וכך יהיה נכון במזרח אם תהיינה שתי

מדינות עם גבול זו ליד זו.

 

יהיו שיקראו וירימו גבה....אני מתחייב שתוך פרק זמן לא רב , הנושא בהיבט כפי שמצוין כאן , יהיה העניין המרכזי שעל סדר היום הלאומי .

                                                                                                                         גייזי.